петък, 20 юли 2012 г.

Емил Попов: Психологията на телефонните измами

Аз Емил Попов винаги съм се чудил как точно телефонните измамници, обикновено необразовани хитреци от ромски произход, успяват да заблудят иначе интелигентни и здраво мислещи хора със стабилен житейски опит. И мисля ,че вече имам съвсем реална представа за механизма, по който се случват нещата – от личен опит. Преди няколко дни се бяхме разбрали с майка ми, че ще отида в нейния апартамент да й помогна да закачи едни пердета, които беше изпрала предния ден. Когато тръгвах към тях, й се обадих да проверя дали си е вкъщи и да я предупредя, че тръгвам. Да, обаче по пътя се случи поредица от непредвидености и позакъснях около час. Накрая минах и през кварталния магазин да й купя някои хранителни продукти, което допълнително ме забави. И вече на път към тях чух, че започна да ми звъни по телефона, но бях така натоварен, че ми беше невъзможно да й вдигна, пък и вече почти бях стигнал. Влизам - тя ни жива, ни умряла. Само удар дето не беше получила. Помислила, че съм тръгнал с колата и съм катастрофирал или нещо подобно, пък като не съм й вдигнал телефона, вече съвсем се сринала. Като я видях в какво състояние е, си дадох ясна сметка как се случват телефонните измами. Натрупване на някакви случайни факти и експлоатация на страх, който е силен у всеки човек, но най-вече у възрастните хора и особено у родителите – че нещо лошо може да се случи на децата или внуците им. Както са казали старите хора: Да не ти се случва това, за което си мисли майка ти. А съветът на Емил Попов е да не позволявате страха да властва над вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар