сряда, 7 януари 2015 г.

Имате ли музикална култура?

Замислете се преди да ми отговорите окончателно, защото въпросът не е толкова лесен, колкото изглежда на пръв поглед. Да имате музикална култура, означава да имате някакви познания за музиката и нейните различни стилове, различни периоди и течения в това изкуство, да разпознавате разнообразни песни и изпълнители. Това не е толкова лесно, колкото звучи, повярвайте ми. Всяко поколение и всеки човек в частност си има предпочитания за това какво обича да слуша и какво не. Да познавате и останалите стилове в музиката, означава да се информирате за неща, които по принцип не ви вълнуват.

Да имаш добра музикална култура означава да се интересуваш не само от определен брой изпълнители и тяхното творчество, но също така от техните продуценти. Между другото не е лошо да разполагате с подобна информация, защото тя може да ви е полезна. Аз например следя youtube канала на Napalm Records, които не са известна продуцентска къща, но знам какъв стил музика продуцират обикновено. Затова съм почти убеден, че на каквото и да попадна там, то ще ми хареса. Слушам няколко техни групи, които са познати на малцина. И това е моят трик да си намирам качествена, малко ъндърграунд музика.

Трябва да призная обаче, че и моята музикална култура не е много добра. Придържам се към определени стилове и изпълнители, които съм си харесал от край време и е трудно някой нов да премине през моята музикално-пропусквателна мембрана.

Между другото, ако сте решили да обогатявате знанията си на музикална тематика, мога да ви дам една препоръка - пускайте си плейлсти от youtube. По принцип те са така направени, че съдържат най-големите хитове на различни изпълнители от приблизително еднороден стил и период. Слушайте непознати за вас песни, за да обогатявате знанията си, пък току виж нещо ви допадне ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар